
CHARLES & RAY EAMES
Charles és Ray Eames a 20. század egyik legkiemelkedőbb amerikai formatervező (házas) párja, akik a bútortervezés mellett az építészet és a filmvilág terén is maradandót alkottak. A designer pár első elismerését 1941-ben egy hajlított furnér bútor kollekcióval nyerte el, mégpedig két első díjat is, a new yorki Modern Művészetek Múzeuma által meghirdetett Organikus bútorok pályázatán.
Stílusukat leginkább egy jellegzetes organikus formavilág jellemezte. Az ebben a szellemben született ülőbútoraik a kreatívan megmunkálható, hajlítható fafurnérokból, illetve valódi fából készültek, melyek legnagyobb poénjait a különlegesen attraktív megjelenésű acélváz lábak voltak.
Sikereiket tovább fokozták a kor akkoriban innovatív alapanyagainak, a fröccsöntött műanyagnak, az üvegszálnak és a műgyantának a megjelenése, melyekkel illesztéseket nem igénylő folytonos bútorformákat lehetett kialakítani – többnyire alacsony költségvetés mellett.
Ekkor született, a világhírű vált és mára számos replikációban újjászületett Eames Plastic Chair sorozat, ami nem sokkal később világ első, ipari méretekben gyártott műanyag székévé vált.
A 48-ban debütált sorozat folytatása volt az, az Eames louge chair and ottoman, ami végül is a világhírt meghozta a tervező pár számára, és ami vitathatatlanul az egyik legismertebb bútor ikon lett a világon.
Az 50-es évek végén újabb alapanyag az alumínium került a látóterükbe, aminek felhasználásával újabb világhírű klasszikusok születtek, köszönhetően többek közt a különféle anyagok összehangolt kombinálásának. Ezek a bútorok már a modern minimalista bútorok előfutáraként egy letisztult, könnyed, funkcionális ülőbútorként jelentek meg a piacon. A fotel háttámlája az innovatív felfüggesztési módnak köszönhetően követei a test vonalát, és anélkül biztosított kényelmet, hogy külön párnázatra lett volna szükség. Ezeket a design klasszikusokat a Vitra és a Herman Miller azóta is töretlen sikerrel gyártja.